5 Mart 2017 Pazar

BÖTE'LİNİN FARKI BİRDEN ÇOK ÇALIŞMA ALANI

  Böte'nin ne demek olduğunu 10 kişiden 9'u bile bilmiyordur belki. Bilgisayar öğretmeni diyip geçmek olmayacaktır böte için.Böte'nin tam açılımı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimidir. Şimdi bu bölümün ne olduğunu,neler yaptığını ve farkına bir bakalım.




BÖTE NEDİR ?

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü, Eğitim fakültelerinin 1998 yılında yeniden yapılanması sonucunda birçok eğitim fakültesinde bu bölümler oluşturulmuştur. Lisans mezunları Bilgisayar Öğretmeni ve Öğretim Teknoloğu ünvanını taşımaya hak kazanır. Lisans programındaki bilgisayar eğitimi ile mezunlar bu iki meslek dışında Yazılım Tasarımcısı ve Yazılım Geliştirimi olarak da istihdam edilmektedir.[1]


 
Kuruluş amacı bilişim teknolojileri öğretmeni yetiştirmenin yanı sıra, ilk ve orta öğretim müfredatlarında ders olarak okutulan diğer alanlara öğretim teknolojileri desteği getirilmesine yönelik personel yetiştirmek olmuştur.




Sadece Öğretmen Olarak Mezun Olmayız !
   
     Bu bölümden mezun olmanın en güzel avantajı birçok alanda ilerleyebilmemizdir belkide. Çoğu öğretmenlik bölümlerinden mezun olan arkadaşlarımız sadece öğretmenlik yapmakla zorunlu kalabilir. Ama bizde hem öğretmenlik hemde bunun yanı sıra birden fazla iş alanı bulmamızı sağlar. Şimdi bunlara bakalım biraz. 
 [2]
 1)   Üniversitelerde hali hazırda uygulanmakta olan Öğretim Elemanı Yetiştirme (ÖYP) programları aracılığı ile geleceğin akademisyenleri olarak;
 


2)  Eğitim yazılımları geliştiren firma ya da kurumlarda eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak; 



3)  Bilgi işlem dairelerinde ağ sorumlusu, veritabanı uzmanı ya da yazılım geliştirme uzmanı olarak;




4)  Firmalarda grafik ve canlandırma tasarımcısı olarak; 






5 ) Kamu ve özel kurumların eğitim bölümlerinde eğitim uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;



6)  Dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde ya da yaygın eğitim etkinliklerinde çeşitli bilgisayar alanlarında öğretmen olarak; 
[2]


ve bunun gibi binlerce çalışma alanı. 

 MESLEKTE İLERLEME

Mesleki ve teknik öğretim okullarında atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak göreve başlayan teknik öğretmenler atölye şefi, laboratuar şefi, bölüm şefi, müdür yardımcısı ve okul müdürlüğüne yükselebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatındaki birimlerde de görev alabilirler.

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler.

Özel sektörde ise; teknik uzman olarak görev alarak, kalite kontrol şefliği, imalat planlama şefliği, Bilgi İşlem Birim müdürlüğü, teknik müdürlük, eğitim müdürlüğü vb. kademelere yükselebilirler.

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans,doktora yapabilir, araştırma görevlisi, olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.
 [3]


KAYNAKÇA
 
[1] https://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar_ve_%C3%96%C4%9Fretim_Teknolojileri_E%C4%9Fitimi_B%C3%B6l%C3%BCm%C3%BC
[2]http://gef-bote.gazi.edu.tr/posts/view/title/neden-bote%3F-45846
[3]http://www.sorubak.com/bilgisayar-ogretmenligi-ve-is-bulma-olanaklari_568.r_html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder